بلوك لارستان (3)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 3 شهريور 1390
بازدید : 2200
نویسنده : لارستان بزرگ

بلوك لارستان در فارسنامه ناصري

در تمام نواحي لارستان، نخلستان هاي ديمي فراوان است و در بيشتر سالها در تابستان دو بار بيشتر يا كمتر باران ببايد دانست كه در ممالك ايران ميانه بلوكات ري كه شهر طهران قصبه انهاست و مازندران، چندين دشت و كوه و پشته و دره، بر فراز كوه البرز افتاده كه ان را "لار" ري گويند چنانكه اين" لار" را " لار فارس ".

و اب و هواي اين دو "لار" ضد يكديگرند و به افسانه گويي در مردم شهرتي دارد كه بوميهاي لاري از سرما و برف و اب فراوان به ستوه امده. شكايت به شاهنشاه برده، تمناي بلوكي را نمودند كه نامي از سرما و برف و اب جاري نشنوند

و شاهنشاه بيش از انچه خواستند از گرمسيرات فارس به انها بداد، سپس "لار" ري را گذاشته به فارس امده، انجاها را اباد كرده، لارستان گفتند.

ادامه دارد ....

 





:: موضوعات مرتبط: لارنوشت , ,
:: برچسب‌ها: , لارستان کهن , بلوک لارستان , گرمسیرات فارس , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com